Železnički tunel "Vračar" sa dve odvojene tunelske cevi sastavni je deo Beogradskog železničkog čvora. Izgrađen je metodom mehanizovanog štita, sa istovremenom ugradnjom betonskih segmenata. Izgradnjom ovog značajnog objekta stečena su iskustva u izvođenju tunelskih radova pomoću tunelske mašine TBM za iskop i oblaganje.
Investitor | ||
Beogradčvor, Beograd | ||
Tunelske cevi | ||
dužina |
2 x 3.225
|
m |
spoljni prečnik |
7,2
|
m |
unutrašnji prečnik |
6,7
|
m |
debljina betonskih segmenata |
25,0
|
cm |
najveća visina nadsloja |
40
|
m |
najmanja visina nadsloja |
11
|
m |
Glavne količine radova | ||
tunelski iskop |
364.500
|
m3 |
beton |
86.600
|
m3 |
armatura |
6.920
|
t |
injekciona masa |
18.860
|
m3 |
hemijsko injektiranje |
560
|
m3 |